جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم عاملی است که روی ذهن وحرکات و اعتقادات ما تاثیر بسزای دارد.که اگر به آن توجه نشود باعث نابودی یک کشور میشود.

مقابله با جنگ نرم به روش استکبار

جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸ ب.ظ


مقابله با جنگ نرم به روش استکبار

بخش سیاسی- سید جواد ابطحی متولد 1335 و هم اکنون نماینده  مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می باشد. وی در اینجا برای ما از جنگ نرم و سیاست های نظام های استکباری می گوید و این مفهوم را در نظام سلطه جزئی تر شرح می دهد

آقای ابطحی برای سؤال اول به نظر شما که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هستید مسئله جنگ نرم و مصداق آن را در سیاست های نظام استکبار جهانی چگونه ارزیابی می کنید؟

ببینید بحث جنگ نرم و مصداق های آن جنگی است که بارها و بارها مقام معظم رهبری از سال ها پیش در مورد آن  هشدار داده بودند که البته در آن زمان ها برخی از اطرافیان می گفتند که مبحث تهاجم فرهنگی در ایران توهم است.

ابطحی

معنی این جمله این است که برخی از افرادی که صحبت های حضرت آقا را  نفی می کردند معتقد بودند جنگ  تحمیلی تمام شده و دیگر جنگی وجود ندارد اما مقام معظم رهبری همواره با بصیرت خود مسئله جنگ نرم را به مسئولین و مردم گوش زد می کرد.

در واقع رسانه های دیجیتال که فناوری نوینی هستند ما همواره پیشرفت های گسترده ای را در حوزه ارتباطات، تلویزیون، ماهواره، تلفن، تهیه فیلم ، سریال و انیمیشن به همراه کاربرد وسیع آن مشاهده می کنیم.

اگر در مورد مصداق های آن بخواهیم صحبت کنیم باید بگویم که نظام استکبار جهانی یا به نوعی غرب و آمریکا با استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی از جمله اینترنت، ماهواره ها و سایر رسانه ها تصمیم بر دور کردن جوانان از ارزش های دینی و اعتقادی دارند و به گونه ای برنامه سازی می کنند که ریشه اعتقاد آنها  را سست کنند.

درواقع این جنگ به نوعی جنگ غیر مذهب علیه ریشه اعتقادات مذهبی است که با روش های نوین و استفاده از امکان های ارتباطی تازه توسط غرب و آمریکا صورت می پذیرد.آنها در رسانه هایشان عمدتا" برنامه هایی را می سازند که برای گروه جوانان و نوجوانان بسیار جذاب است، فرهنگی را در آن ترویج می دهند که مدنظر نظام خودشان(استکبار جهانی) باشد.در نتیجه قشر جوان جامعه از این نوع برنامه ها به سرعت تأثیر می پذیرد و به دلیل آنکه این جوانان هریک در خانواده های زندگی می کنند در نتیجه پدر،مادر،برادران و خواهرانشان را نیز از یافته های خود بی نصیب نمی گذارند؛از اینجاست که مبحث جنگ نرم، تأثیرات آن برجامعه مهم تلقی می شود و همینطورکه جلوتر میرویم حجم افرادی که از مباحث رسانه ای (مصداق بارز جنگ نرم) تأثیر می پذیرند بیشتر و بیشتر خواهد شد.

درواقع این جنگ به نوعی جنگ غیر مذهب علیه ریشه اعتقادات مذهبی است که با روش های نوین و استفاده از امکان های ارتباطی تازه توسط غرب و آمریکا صورت می پذیرد

آقای ابطحی شما در مورد مصداق های جنگ نرم در نظام سلطه توضیح دادید،درصورت امکان مصداق آنرا در کشور خودمان نیز توضیح بدهید،درواقع آیا این مبحث جنگ نرم در کشور ما نیز از همین روش ها استفاده می کند؟

طبیعتا" روش های کلی مورد استفاده برای ایجاد جنگ نرم در تمامی کشورهای به نوعی یکسان است اما آنچه که می توان گفت در کشور ما به دلیل آنکه اعتقادات مذهبی اندکی از قوت بیشتری برخوردار است در نتیجه  برخی از روش ها برای ایجاد مبحث مذکور باید تغییر یابد که البته چندان تفاوتی با روش های اصلی ندارد.

در اینجا باید بگوییم که بله روش همان است که قبلا" به آن اشاره کردم اما با استفاده از روش ها و جذابیت هایی که جوانان و هموطنان ما به آن علاقه نشان می دهند.

از این مسئله که گذر کنیم باید چه راه کارهایی را برای مقابله با آن پیش گرفت؟آیا تاکنون تدابیر برای آن   اندیشیده شده است؟

به نظر من تنها راهکار مقابله به مثل است یعنی برای آنکه با مسئله جنگ نرم و جلوگیری از گسترش آن مقابله کنیم باید از همان روشی که نظام استکبار جهانی از آن استفاده می کند بهره جوییم.درواقع باید شناخت جوانان را از مسائل و معضلات جامعه بالاببریم و به نوعی طوری فرهنگ سازی شود که جوانان ما با وجود داشتن ماهواره از آن درجهت فساد استفاده نکنند؛ اگر هم برنامه های ماهواره ای را نگاه می کنند سراغ مسائل فساد برانگیز آن نروند.باید از اینترنت و ماهواره درجهت افزایش اطلاعات و دانسته ها استفاده شود.

قاصدک

اگر منشأ فساد در جامعه ما از بیکاری جوانان سرچشمه می گیرد دولت مکلف است تا برای آنها اشتغال ایجاد کند منظور از این بحث این است که وقتی جوان کار و شرایط تفریحی سالمی نداشته باشد طبیعتا" به ماهواره، اینترنت و سایر رسانه های که جذابیت هایی را برای وی ایجاد می کند روی می آورد؛اگر شرایط ازدواج برای همگان فراهم نباشد تاحدودی طبیعی است که افراد به ارضاء نیاز خود همانند نیاز جنسی، عاطفی و... از طریق های غیر مشروعی گرایش پیدا کنند.

همه اینها راهکارهای مقابله با جنگ نرم و آثار سوء آن است که در صورت رفع نیاز همه جانبه دیگر افراد جامعه گرایشی به سمت غیر شرع پیدا نمی کنند. رسانه های غربی با هر هدفی که دارند هرچه قدر هم تلاش کنند بازهم نمی توانند بی بندباری را در جامعه ما ترویج دهند به دلیل آنکه زمانی جوان سرگرم خانواده و مسائل کاری باشد وقتی برای استفاده از رسانه های نظام سلطه ندارد.

البته در کشور ما نیز برای مقابله با جنگ نرم کارهای گسترده ای در حوزه های مختلف صورت گرفته است که این مهم به زمان نیاز دارد.

باید در زمینه رسانه های دیجیتال و فضای سایبر آموزش های لازم به جوانان و دانشجویانمان داده شود که در نهایت، نظام و فرهنگ کشور در مقابله با تهدیدهای جنگ نرم آسیبی نبیند

به عنوان سؤال بعدی برای تسهیل در روند مقابله با جنگ نرمی که غرب و آمریکا به دنبال آن است چه باید کرد؟

محققان و فعالان حوزه رسانه های دیجیتال می توانند با افزایش توانمندی های خود در عرصه رسانه ای فاصله خود را با پیشبران این صنعت در جهان کاهش دهند.

باید در زمینه رسانه های دیجیتال و فضای سایبر آموزش های لازم به جوانان و دانشجویانمان داده شود که در نهایت، نظام و فرهنگ کشور در مقابله با تهدیدهای جنگ نرم آسیبی نبیند.

به نظر من همواره نباید به موفقیت هایی که در حوزه رسانه های دیجیتال بدست می آوریم بسنده کرد، چراکه  همیشه دنبال راه های نوینی برای رشد و توسعه این صنعت در کشورمان بود تا از رقبا عقب نمانیم.در اینصورت است که می توان از طریق ابزار رسانه ای جلوی تهدید های جنگ نرم ایستادگی کرد.

آقای ابطحی بر اساس فرمایش های مقام معظم رهبری مردم باید بصیرت پیداکنند تا از هر پیامی تأثیر نپذیرند، برای اینکه بصیرت مد نظر حضرت آقا در هموطنان ایجاد شود چه اقداماتی صورت گرفته است؟

پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اینکه از هر پیامی نباید تأثیر پذیرفت باید بگویم گفت، با مراجعه به تاریخ می توان دریافت افرادی که بدون داشتن بصیرت در مقابل هر پیامی با ظاهر جذاب سر تسلیم فرود می آورند دچار چه مشکلات اساسی در نحوه زندگی و تضاد با نظام مقدس جمهوری اسلامی شده اند.

رهبری در صحبت هایشان اشاره داشتند که ملاک تشخیص حق از باطل معیارها اسلامی هستند نه اشخاص و در میان مباحث خود نیز به دو دسته از خواص اشاره داشتند که عده ای باید برای جلوگیری از تأثیرات جنگ نرم وارد عمل شوند که اینکار را به خوبی انجام نمی دهند و عده دیگری هم که نباید در جاهای خاص اظهار نظر کنند ولی متأسفانه این کار را انجام می دهند.

البته ایجاد بصیرت در هموطنان کار چندان ساده ای هم نیست ولی به نظر من اگر این مهم ایجاد شوند همانطوری که مدنظر شخص حصرت آقا هم می باشد در نتیجه می تواند بسیار راه گشا باشد.

طبیعتا" اقدامات خوبی هم برای تحقق این سخنان مقام معظم رهبری صورت گرفته که البته در این میان دولت و مجلس همواره باید حمایت های خود را ادامه دهند و تسهیلات مناسبی را در اختیار فعالان قرار دهند.

در پایان باید بگویم که باید هر تدبیری را با تدبیر خودش پاسخ داد در نتیجه اگر جنگ نرم دشمن را نیز با استفاده از شیوه خودشان پاسخ دهیم می توانیم در مقابله با تأثیرات سوء آن پیروز شویم.

  • سرباز جنگ نرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی