جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم عاملی است که روی ذهن وحرکات و اعتقادات ما تاثیر بسزای دارد.که اگر به آن توجه نشود باعث نابودی یک کشور میشود.

باید مجروحین جنگ نرم را مداوا کرد

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۲۹ ب.ظ
جعفری افزود: نحوه تعامل نوجوانانی که در جنگ نرم زخمی شده‌اند، کار هر کسی نیست. مربیان آمادگی دفاعی باید مجروحین جنگ را شناسایی،‌ جمع‌آوری و آنها را مداوا کند البته این کار سختی است و برگزاری این دوره آموزشی به همین منظور است.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۵
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ظاهر جامعه ما باید اسلامی باشد، البته این موضوع که به زور نمی‌شود این کار را کرد درست است، ولی آن اقدام غیر زور چیست و چرا شروع نمی‌شود؟ البته اخیرا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در اولین دوره آموزش مربیان درس آمادگی دفاعی که صبح امروز شنبه آغاز شد، اظهار داشت: برنامه‌ها در بسیج که به دنبال فرامین امام (ره) است باید به بهترین نحو اجرا شود و بتوانیم کمال بهره‌برداری را داشته باشیم.



وی افزود: بحث آموزش دفاعی در سطح نوجوانان بسیار بااهمیت است ولی متاسفانه تاکنون از این فرصت خوب استفاده نشده است. ما باید بتوانیم برای آینده انقلاب از این فرصت خوب استفاده کنیم.

جعفری ادامه داد: جمهوری اسلامی بدون انقلاب اسلامی و استمرار آن معنایی ندارد و در سمت نقطه مقابل، این دیدگاه را مخالفین انقلاب اسلامی دارند و مدعی هستند که وقتی نظام اسلامی مستقر شده دیگر نیازی به تداوم انقلاب نیست.

وی با بیان اینکه این نگاه به دو شکل مطرح می‌شود،‌ گفت: تعداد اندکی این نوع نگاه را اعلام می‌کنند و تعداد زیادی آن را بیان نمی‌کنند ولی این هدف را دنبال می‌کنند و اگر در این راه حتی موجب کند شدن حرکت انقلاب شوند در کار خود پیروز شده‌اند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: سپاه و بسیج مسئول حفظ و نگهداری انقلاب و دستاوردهای آن است و استمرار انقلاب اسلامی به این معنا است که جامعه و نظام ما هم در داخل و هم در خارج دائما در حال تحول به سوی خوبی‌‌ها،‌ ارزش‌ها و احکام قرآنی است و این رسالت بزرگ انقلاب اسلامی است و راه بسیار طولانی و پرخطری دارد زیرا همه استکبار برای مقابله با آن برخاسته‌اند و یک نبرد بزرگ بین انقلاب و استکبار شروع شده، ادامه دارد و پایانی نخواهد داشت.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: عمق‌بخشی داخلی و خارجی انقلاب به عنوان رسالت سپاه به تصویب مقام معظم رهبری رسیده و به سپاه و بسیج ابلاغ شده است.

عمق‌بخشی داخلی به عهده بسیج گذاشته شده که مقابله با جنگ نرم نیز شامل آن است.

وی افزود: ما امروز هم در جنگ هستیم و فقط آن هشت سال جنگ نبود و اینکه فقط صیانت از مرزها در صحنه فیزیکی وظیفه سپاه و بسیج است، اشتباه می‌باشد. ما در جنگ نرم با دشمنان هستیم و برنامه‌ها و اقدامات پنهان و آشکار آنها در این زمینه مشخص است منتهی مشکلی که وجود دارد این است که ما در این جنگ کمتر حس جنگ و جنگیدن را داریم.

جعفری ادامه داد: این تفاوت جنگ نرم با جنگ سخت است، اگر در جنگ نرم جنگ بیشتر حس می‌شد افراد و امکانات بیشتری در مقابل آن بسیج می‌شدند و پیامدهای جنگ نرم که سال‌ها است در آن قرار داریم را سال گذشته دیدیم. ما باید قبل از اینکه جنگ نرم به اقدام و مقابله فیزیکی منجر شود، آن را درک کنیم و برای مقابله با آن بسیج شویم. زیرا وظیفه و رسالت ما دفاع از انقلاب اسلامی است و این دفاع صرفا نشستن و آمادگی برای زمانی که تهدید واقع می‌شود، نیست.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی به حفظ اسلام وابسته است و در راستای چنین ماموریت خطیری مهم و سرنوشت‌سازی که رسالت سپاه و بسیج است، کار بر روی نسل جوان و سرمایه‌گذاری ایران هدف اصلی دشمنان در جنگ نرم است زیرا این قشر بسیار آسیب‌پذیرند و از سویی بسیار مستعد برای حضور در صحنه‌های انقلاب و جانفشانی در راه انقلاب هستند. این نسل هم یک فرصت است و هم آسیب‌پذیر و دشمن بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و ما هم جز چند کار ساده کاری نکرده‌ایم.

جعفری در ادامه با اشاره به درس آمادگی دفاعی گفت: این درس‌ که قانونگذار سال‌ها پیش طراحی کرده و قرار بود بسیج در این راه سرمایه‌گذاری کند، صرفا آشنایی دانش‌آموز با سلاح نبود. در درس آمادگی دفاعی قبل از آموزش کار با سلاح باید آمادگی دفاعی به دانش‌آموز آموخته شود و شاید اصلی‌ترین دلیل تعطیلی و تضعیف این درس این بود که به این سمت رفتیم تا کار با سلاح را به آنها بیاموزیم در صورتی که هدف، آمادگی دفاعی دانش‌آموزان بود.

وی ادامه داد: معلوم نیست که همه مردم علاقمند به حضور در صحنه جنگ نرم برای دفاع باشند، همانطور که در دفاع مقدس درصد نیروهایی که می‌توانستند در جبهه حضور پیدا کنند با درصد آنهایی که آمدند خیلی متفاوت بود اما دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن صرفا در صحنه‌های نظامی خلاصه نمی‌شوند.

وی افزود: ما 8 سال با تهدید سخت در جنگ تحمیلی و چند سال با ضد انقلاب درگیر بودیم ولی تهدید نرم سال‌ها است که ما را تهدید می‌کند. و ما برای درس آمادگی دفاعی در مدارس و دبیرستان‌ها حتما احتیاج به بازنگری جدیدی داریم که بخش کمی از آن شاید کار با سلاح باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: اجبار کار با سلاح را می‌شود برداشت و اجباری برای این کار نبود. چه بسا فردی که از کار با سلاح می‌ترسد در صحنه‌های دیگر و کار فرهنگی آمادگی خیلی از کارها برای دفاع از انقلاب را داشته باشند و مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که بین بسیجیان نظامی و غیرنظامی تفکیکی صورت بگیرد.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: نگاه جدید تحولی و راهبردی به درس آمادگی دفاعی موضوعی است که فرصت را برای هر دانش‌آموز و جوان این کشور که اکثرشان آماده دفاع از انقلاب هستند،‌ ایجاد کنند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم فقط بر روی فعالیت‌های نظامی در درس آمادگی دفاعی در بسیج تمرکز کنیم بلکه باید صحنه‌های مختلف را در بسیج ایجاد کنیم و زمینه‌های فرهنگی را به وجود بیاوریم و در درس آمادگی دفاعی لزومی نداشت که صرفا به امور نظامی بپردازیم.

جعفری ادامه داد: نگاه مربیان باید به موضوع درس آمادگی دفاعی بسیج و ایفای نقش جوانان در دفاع از انقلاب عوض شود تا این تحول به وجود بیاید؛ هدف اصلی تقویت باورها و اعتقادات نسل جوان در استمرار انقلاب و مقابله با جنگ نرم است و باید روی این موضوع سرمایه‌گذاری جدی صورت گیرد.

فرمانده کل سپاه در خصوص تغییر کتب درس آمادگی دفاعی گفت: کتاب‌های جدید درس آمادگی دفاعی باید سال آینده آماده شود ولی تا آن زمان که این کتاب‌ها آماده می‌شود ما نباید مثل گذشته عمل کنیم و صرفا به بخش نظامی بپردازیم. نیاز امروز نسل جوان برای دفاع از انقلاب تطبیق دادن وظیفه یک جوان مسلمان و نشان دادن الگوهای جهاد در صحنه‌های جدید تهدید است.

جعفری با بیان اینکه ما نباید در افتخارات گذشته خود بمانیم بلکه باید از آنها برای آینده استفاده و بهره‌برداری کنیم،‌ گفت: این درخواست رهبری از سپاه و بسیج و همه مردم است و به دلیل اینکه نتوانستیم در جنگ نرم خوب دفاع کنیم، تلفاتی دادیم و این به دلیل این است که ما بلد نیستیم در این حوزه خوب بجنگیم مانند سال‌های اول جنگ تحمیلی. ولی در آن زمان دغدغه‌مان این بود که یاد بگیریم چگونه با دشمن مقابله کنیم در جنگ نرم هم به همین صورت است. ما باید یاد بگیریم چگونه با دشمن در جنگ نرم مقابله کنیم و رهبری سال‌هاست که بر این موضوع تاکید می‌کنند و ما حتما می‌توانیم در این جنگ هم پیروز شویم.

وی با بیان اینکه سختی کار فرهنگی سختی فکری است، اظهار داشت: آنهایی که می‌توانند در جبهه جنگ نرم پیشتاز باشند، الزاما آنهایی نیستند که می‌توانند سلاح به دست بگیرند. این افراد باید شناسایی شوند و باید همت مضاعف داشت تا بتوان در این صحنه کاری انجام داد و لازمه آن تحول در این نوع نگاه است.

جعفری افزود: نحوه تعامل نوجوانانی که در جنگ نرم زخمی شده‌اند، کار هر کسی نیست. مربیان آمادگی دفاعی باید مجروحین جنگ را شناسایی،‌ جمع‌آوری و آنها را مداوا کند البته این کار سختی است و برگزاری این دوره آموزشی به همین منظور است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: اگر از فرصت‌های موجود درست استفاده نکنیم، ممکن است در چند سال آینده دوباره با مشکل مواجه شویم و هدف ما گسترش دین و یک قدم نزدیک‌ شدن به تشکیل جامعه اسلامی است.

جعفری با اشاره به مراحل پنجگانه انقلاب که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کردند،‌ گفت: پیروزی انقلاب استقرار نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، ساختن جامعه اسلامی و کمک به توسعه جامعه جهانی اسلام مراحل پنجگانه انقلاب است و ما در مرحله سوم و چهارم هستیم و البته سه مرحله پایانی باید با هم پیش برود.

جعفری با بیان اینکه دشمن در حوزه‌های مختلف به جنگ با ایران پرداخته، ‌گفت:‌ موضوع حجاب و عفاف که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند، هم در این راستا است. ظاهر جامعه ما باید اسلامی باشد البته به زور نمی شود این کار را کرد. درست است ولی آن اقدام غیر زور چیست و چرا شروع نمی‌شود؟ البته اخیرا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نقش جوانان همانطور که در پیروزی انقلاب مؤثر بود در استمرار انقلاب هم مؤثر است و عمق‌بخشی انقلاب در جامعه رسالت سرمربیان آمادگی دفاعی در سرتاسر ایران است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اخیر علیه ایران گفت: تحریم‌های اقتصادی اثر در حرکت انقلاب نداشته و نخواهد داشت و این تحریم‌ها همیشه باعث قوی‌تر شدن انقلاب بوده است و البته اینها را دشمنان نمی‌فهمند.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: متمرکز شدن بر روی آموزش نظامی بسیجیان مشکلی بود که باعث عقب‌ماندگی در حوزه جنگ نرم شد. البته دولت فعلی بودجه‌های خوبی در حوزه‌های فرهنگی گذاشته است که با دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست و باید کارهای مؤثر در این حوزه انجام شود.

فرمانده کل سپاه در خصوص مشکلات بازنشستگان سپاه نیز گفت: اقداماتی در حال صورت گرفتن است که مشکل بازنشستگان سپاه برطرف شود و ما به دنبال برقراری ارتباط با این قشر هستیم. قطعا ما در دفاع از انقلاب بازنشسته نداریم و بازنشسته‌های سپاه در قالب بسیج به انجام ماموریت‌ها می‌پردازند.

جعفری همچنین در خصوص روش عضوگیری در سپاه تصریح کرد: روش عضوگیری در سپاه عوض شده و به عضویابی تبدیل شده است که در حال انجام می‌باشد و اگر فرزندان پاسداران جزء بهترین‌ها باشند حتما عضویابی می شوند و در سپاه شاغل خواهند شد.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سؤال که چرا با پاسداران حامی فتنه برخورد نشد، گفت: خیلی از ابهامات رفع شده و آنها قانع شدند حرکت اشتباه بوده و این بهتر از برخورد فیزیکی و حذف است.

جعفری همچنین در خصوص محاکمه سران فتنه اظهار داشت: محاکمه سران فتنه قرار است مردمی باشد و این محاکمه در حال صورت گرفتن در اذهان مردم است و محاکمه قانونی هم در زمان خود صورت می‌گیرد و خود آنها هم متوجه شدند که دیگر جایی در بین مردم ندارند و این بزرگترین محاکمه و ضربه به آنها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص عملکرد دولت‌های گذشته در حوزه فرهنگی گفت: در دو دولت هشت ساله اول انقلاب این نگاه که باید سرمایه‌گذاری بر روی اقدامات فرهنگی در جامعه بر روی جوانان صورت گیرد، وجود نداشته و حتی شاید برخی از مسئولان اجرایی کشور نیز به دنبال بی‌بند و باری بودند و حتی زمانی که مقام معظم رهبری به یکی از وزیران آن زمان فرمودند تهدید فرهنگی آن شخص گفت کدام تهدید و این نشان می‌دهد که آن فرد در کمال نفهمی تشریف داشت.

فرمانده کل سپاه در ادامه در خصوص احتمال حمله آمریکا به ایران گفت: مرزهای ما مسلح هستند و آمادگی کامل داریم و به همین دلیل دشمن جرأت حمله نمی‌کند. آمریکا همه چیز را برای حمله به ایران آماده کرده و زیرساخت‌هایش را تهیه کرده ولی جرأت حمله را ندارد زیرا می‌دانند شکست می‌خورند.

وی افزود: آمادگی نظامی سپاه خیلی خوب است و دلیلش این است که ما بعد از جنگ بر روی تجهیزات دفاعی و آمادگی کشور تمرکز کردیم و 20 سال برای این کار زمان داشتیم و روند خودکفایی‌ها بسیار خوب است و از جدیدترین موشک‌ها تا پیشرفته‌ترین تانک‌ها را خودمان می‌سازیم.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی‌های آینده سپاه باید همه ‌جانبه باشد و ما تهدیدات آینده را فقط نظامی را نمی‌بینیم و تقسیم مأموریت‌ها بین بخش‌های مختلف سپاه که اخیرا صورت گرفته باعث می‌شود آمادگی‌ها بیشتر شود
  • سرباز جنگ نرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی