جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم عاملی است که روی ذهن وحرکات و اعتقادات ما تاثیر بسزای دارد.که اگر به آن توجه نشود باعث نابودی یک کشور میشود.

«قرآن و راه‎های مقابله با جنگ نرم»

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۱۶ ب.ظ

حجتالاسلام عیسیزاده مدیرگروه فرهنگنامههای قرآنی در کتابی با عنوان

 «قرآن و راههای مقابله با جنگ نرم» به این موضوع پرداخته است.

قرآن


به عنوان اولین سوال لطفا بفرمائید چه اهدافی در تدوین این کتاب مدنظر حضرتعالی بوده است؟
درتدوین این اثر دو هدف مهم مورد نظر بوده است:
1. شناساندن ماهیت جنگ نرم و ابزار و اهداف دشمنان در این جنگ به مخاطبان
2. ارائه چند راهکار قرآنی در مقابله با آن


موضوع جنگ نرم از چه زمانی مطرح شده است؟
اولین بار رهبر معظم انقلاب این هشدار را دادند که بعد از ناتوی فرهنگی و عدم موفقیت دشمن در این زمینه، آنها به دنبال جنگ نرم و ایجاد تغییرات آرام در ملت ما هستند. این مسأله از طرف ایشان مطرح شد و از همه خواستند که در مقابل این هجمه دشمن آماده باشند.
چرا قرآن را برای این مبارزه انتخاب کردید؟
به دلیل کلام نورانی پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله در حدیث ثقلین که راه نجات مسلمانان از هر گونه انحراف و گمراهی را تمسک به قرآن واهل بیت قرار داده است.
این کتاب در چند فصل تنظیم شده است؟
مباحث این کتاب در دو فصل ارائه شده است:
درفصل اول، تعریف، ماهیت، تاریخچه، اهداف، ویژگی ها، ابزار و روش های جنگ نرم مورد بررسی قرار گرفت. و در فصل دوم نیز راههای مقابله با جنگ نرم را ارائه شده است که عبارتند :
1. تحکیم اعتقادات دینی
2. محافظت از خانواده
3. انس با قرآن
4. احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر
5. توجه به عوامل وحدت بخش
6. احیای فرهنگ نماز
7. تقوا و پارسایی
مهمترین هدف دشمن در جنگ نرم چیست؟
یکی از اهداف مهم آنها تغییر باورها، افکار و اندیشه های جامعه اسلامی است، یعنی آنها به دنبال تغییر این باورها و افکار و به تبع آن تغییر رفتار جامعه اسلامی و تغییر حکومت مبتنی بر ولایت فقیه هستند. خلاصه اینکه هدف اصلی دشمن در جنگ نرم مبارزه با اعتقادات، افکار و باورها و در نتیجه شکست حکومت اسلامی است.
لطفا در مورد نماز و جایگاه آن در مقابله با جنگ نرم توضیح دهید؟
در هفت راهی که معرفی شده است، یکی از مهمترین آنها که قرآن به صراحت بر آن تاکید دارد، اقامه نماز است. مسأله این است که دشمن با اشاعه فحشا ،جامعه را مورد حمله قرار می دهد، از این رو ما باید راه مقابله با فحشا را پیدا کنیم و یکی از راههای مقابله با فحشا نماز است، نماز جامعه را از فحشا نجات می دهد. به تعبیری دیگر، اگر قرار است در مقابل جنگ نرم موفق شویم یکی از مهمترین راه ها، ارتقای فرهنگ نماز در جامعه است. اگر بتوانیم کاری کنیم که وقتی صدای اذان شنیده میشود مردم به سوی نمازحرکت کنند، این باعث میشود جامعه به فساد کشیده نشود. اگر فردی پنج باردر روز نماز را اقامه کند، محال است که به فساد کشیده شود.
نقش سایر عوامل مانند انس با قرآن و محافظت از خانواده را در این زمینه چگونه ارزیابی می کنید؟
یکی از راههای دیگر، انس با قرآن است. قرآن خود را منجی و هدایتگر معرفی میکند، از این رو مسلما اگر بتوانیم تمسک واقعی به قرآن داشته باشیم جامعه در برابر هجمههای قرآن محافظت میشود. در ماه رمضان آمار جرائم بسیار کمتر از ماه های دیگر است. این نشان دهنده این است که این محفل های قرآنی در این ماه اثر زیادی بر کم کردن مفاسد دارد.
راه دیگر محافظت از خانوده است که باید برای در امان ماندن از هجمههای دشمنان از خانوداه محافظت کنیم. پس اگر در حفاظت از خانوده رسالت خود را خوب انجام دهیم یقینا جامعه در مقابل جنگ نرم دشمنان محافظت می‎شود.
جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در مقابله با جنگ نرم چگونه است؟
واقعیت این است که اگر مردم بر جامعه خود نظارت عمومی داشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر کنند و رسالت خود را فراموش نکنند، جامعه از فحشا و منکر دور میشود و این همان مقابله با جنگ نرم است. در مقابل اگر این نظارت را نداشته باشیم، فحشا و منکر آرام آرام جامعه را می گیرد و جامعه به فساد کشیده میشود.
لطفا در مورد نقش عوامل وحدت بخش در این زمینه توضیح دهید؟
وحدت عامل بقای جامعه است، و نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که اگر جامعه اسلامی در پذیرش سلایق گوناگون تحمل پایینی داشته باشد، اختلاف و کینه افزوده شده و حکومت را تضعیف میکند. همانطور که در کشورهای دیگر مشاهده می کنیم که دشمنان متاسفانه ضربه سنگینی را به جامعه اسلامی وارد کرده اند. بنابراین وحدت و جلوگیری از شکاف در جامعه می تواند در خنثی کردن توطئه های دشمنان نقش موثری داشته باشد. اگر بخواهیم در این جنگ نا برابر همانند جنگ تحمیلی به پیروزی دست پیدا کنیم ،تنها راه آن پیروی عملی از قرآن و اهل بیت می باشد./9191/د101/ی
  • سرباز جنگ نرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی