جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم عاملی است که روی ذهن وحرکات و اعتقادات ما تاثیر بسزای دارد.که اگر به آن توجه نشود باعث نابودی یک کشور میشود.

جنگ نرم وبازی های رایانه ای

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۳۸ ب.ظ




بازی های رایانه ای برخلاف فیلم های سینمایی به مخاطب این امکان را می دهد که بجای تماشاچی بودن خود به ایفای نقش بپردازد، رانندگی کند، با اسلحه شلیک کند و تعقیب و گریز انجام دهد.


 

 تولید بازی های رایانه ای دنیا به سال 1962.میلادی باز می گردد.زمانی که استیفن راسل از دانشجویان دانشگاه MIT اولین بازی رایانه ای را با نام جنگ فضایی نوشت.این بازی بر روی رایانه ای به نام PDP1 که اندازه ای در حدود یک اتومبیل داشت- اجرا می شد.داستان بازی همان جنگ سفینه ها بود که شما باید سفینه طرف مقابل را نابود می کردید. بعد از آن شرکت آتاری در سال 1973 بازی پونگ را ساخت که یک بازی ساده متشکل از تعدادی مستطیل سیاه و سفید بود که چندان خلاقیتی در آن وجود نداشت.  
مهاجمان فضایی، بازی دیگری که در سال 1997 در شرکت تایتو نوشته شد، شامل عناصر کلاسیک یک بازی رایانه ای بود. در این بازی کنترل یک شی یا یک شخص در دست بازیکن بود که باید با کمک آن دشمنان را نابود می کرد.
طبق آمار، روزانه دو بازی رایانه ای به بازار می آید و تخمین زده می شود که چرخش مالی این بازی ها فقط در امریکا، تا پایان این دهه، به بیش از یک میلیارد دلار در سال برسد.
بازی های رایانه ای برخلاف فیلم های سینمایی به مخاطب این امکان را می دهد که بجای تماشاچی بودن خود به ایفای نقش بپردازد، رانندگی کند، با اسلحه شلیک کند و تعقیب و گریز انجام دهد.
آمارها نشان می دهد که روند تولید بازی های رایانه ای به 4-3 هزار نسخه در سال می رسد و با شتاب زیاد در جامعه جهانی در حال گسترش است. که تولید این بازی ها در دنیا تنها در انحصار چند شرکت امریکایی و ژاپنی است.
بیش از 30 میلیون نفر در سراسر جهان، بخشی از اوقات فراغت خود را با بازی های رایانه ای پر می کنند که بالغ بر 10% آنها بین 4 تا 7 ساعت از رندگی روزمره شان را به این کار اختصاص داده اند؛ این آمار علاوه بر آنکه گستردگی بازی های رایانه ای را نشان می دهد، از وابستگی روانی به این بازی ها حکایت دارد.
نتایج تحقیقی نشان می دهد که 56% جوانان ایرانی علاقه بسیار زیادی به بازی های رایانه ای و استفاده از اینترنت در اوقات فراغت دارند؛ به گونه ای که از میان 2/64% جوانانی که در زمان اوقات فراغت خود مشغول بازی می شوند، 7/38% بازی های رایانه ای را انتخاب می کنند.

از جمله مقاصدی که در جنگ نرم بازی های رایانه ای پیگیری می شوند، عبارتند از :
1. تشریح خط مشی ها، اهداف و مقاصد سیاسی کشور خودی برای مخاطبان و ارائه استدلال های پشتیبانی از آن خط مشی ها
2. برانگیختن افکار عمومی به طرفداری یا علیه یک عملیات نظامی
3. پشتیبانی از تحریم های اقتصادی و دیگر اشکال غیر قهرآمیز اعمال فشار علیه دشمن.
بیشترین بازی های رایانه ای به منظور هدف اول مذکور تولید و به صحنه بین المللی عرضه شده است. عنصر مشترک تمامی این بازی ها این است که کاربر در نقش یک سرباز شجاع و زبده غربی عمدتاً نیروی ویژه دلتا فورس امریکا یا اس ای اس انگلیس و یا حتی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل برای گسترش آزادی های فردی و دموکراسی و مبارزه با گروه ها و سازمان تروریستی دولتی یا غیردولتی و یا حتی موجودات فضایی و یا تخیلی که بشریت را به سوی نابودی می کشانند، وارد عمل شده و هدفی جز مبارزه و نابودی تروریست ها و نجات بشریت ندارند. ایالات متحده و صهیونیسم بین الملل سعی دارند با این برنامه های فرهنگی، تجاوزات نظامی خود را در میان ملت امریکا و حتی سایر ملت ها امری عادی، انسان دوستانه و به منظور گسترش صلح و دموکراسی در سطح جهان نشان دهد. سعی می شود این موضوع القا شود که امریکا نماد خیر مطلق در جهان است و هر فرد یا گروه یا دولتی که مخـالف او و ارزش هایش است محـورهای شـرارت و شیطانی اند.
برخی از بازی های رایانه ای نیز به جنگ جهانی دوم و مبارزه با دولت نژادپرست نازی پرداخته و یا پس از آن به مبارزه با کمونیست ها می پردازد. پس از فروپاشی شوروی، امریکا سعی می کند کشورها و گروه های مسلمان را بزرگترین خطر برای صلح جهانی معرفی کند. چراکه به قول نظریه پردازان آنها، امریکا اکنون بجای اژدهای بزرگ با مارهای سمی پرشماری روبروست. یا به قول هنری کسینجر با اسلام سیاسی به رهبری جمهوری اسلامی ایران.
همانطور که بیان شد در بازی های رایانه ای جدید شما به مبارزه با کشورها و گروه های اسلامی می روید. ویژگی مشترک این بازی ها استفاده از نمادها و سمبل های اسلامی است. نمایش مکان های منقش به تصاویر اسلامی، استفاده از رنگ سبز برای نمایش تروریست ها، استفاده از مکان های مذهبی مسلمانان مانند مسجد که از محل های تجمع تروریست ها معرفی می شود و عمدتاً تک تیراندازها بالای مناره های مساجد موضع گرفته اند و به سوی شما تیراندازی می کنند. استفاده از صدای عربی و فارسی برای بیان زبان تروریست ها، استفاده از صدای پس زمینه مانند صدای صلوات و پخش آیات قرآن و ... . در بازی رایانه ای delta Force، black hawk down، team saber برای مبارزه با تروریست ها به کشورهای مختلف می روید.

بازی های رایانه ای تاثیرات مخرب فرهنگی خود را عمدتا از طریق نفی هویت بومی و مذهبی استوار ساخته و کاربران را به سربازان فرهنگی خود در کشور های جهان از جمله کشورهای اسلامی تبدیل می نمایند. رادیو بی بی سی درآمد حاصله از بازی های رایانه ای را در خاورمیانه چنین براورد می کند:" بازار بازی های رایانه ای در خاور میانه بیش از صد میلیون دلار تخمین زده شده که تماماً در اختیار کشورهای آمریکا، انگلیس و ژاپن می باشد. "
سهم ایران از این بازار بیش از 12 درصد است ؛ثانیا رژیم اشغالگر قدس هم در ساخت بسیاری از این بازی ها (از جمله بازی پر فروش رزیدنت اویل) سهم داشته است.


نوشته:
مرتضی فتحی
http://www.rasekhoon.net
  • سرباز جنگ نرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی