جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم عاملی است که روی ذهن وحرکات و اعتقادات ما تاثیر بسزای دارد.که اگر به آن توجه نشود باعث نابودی یک کشور میشود.

راهکارهایی برای مقابله با امواج نرم دشمن

دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳ ب.ظ



اندکی تامل به مسئله ماهواره؛

یکی از مشکلات نوین خانواده‌های ایرانی از هر طیفی که باشند مسئله شبکه‌های ماهواره‌ای است که دست کم در دو دهه اخیر بحث‌های زیادی را آفریده و هر کسی در این خصوص نظری داده است.

به گزارش دزفول امروز به نقل از فارس :یکی از مشکلات نوین خانواده‌های ایرانی از هر طیفی که باشند مسئله شبکه‌های ماهواره‌ای است که دست کم در دو دهه اخیر بحث‌های زیادی را آفریده و هر کسی در این خصوص نظری داده است.

اگر فرض کنیم شبکه‌های ماهواره‎ای یک معضل یا ناهنجاری‎اند باید به این پرسش پاسخ دهیم که راه پیشگیری و علاج آن چیست ؟ چرا که نمی‌توان چیزی را بیماری دانست و برای درمان آن کاری نکرد و اگر هم ماهواره را امری طبیعی و عادی بدانیم باید برای شیوه استفاده‌ درست از آن فکری بکنیم تا آسیب نبینیم.

بنا به تعریف ارائه شده ماهواره، سخت افزاری است که امواج صدا و سیما را در گستره‌های جهانی منتشر می‌کند و امکان صدور پیام‌های تصویری را در خارج از مرزها فراهم می‌سازد.

از این رو ارسال و دریافت این امواج، به نحوی از دایره اختیار حکومت‌ها خارج می‌شود.

راه‌های مبارزه سخت افزاری با ماهواره

برخورد سخت افزاری با این پدیده، محدودیت‌هایی دارد که حسب نظر بعضی از کارشناسان فنی روش‌هایی زیر برای مبارزه سخت افزاری با این موضوع وجود دارد.

۱٫ ایجاد پوششی سربی در منطقه مورد نظر برای جلوگیری از دریافت امواج،که منطقی و به صرفه نیست

۲٫ امواجی به بسامد همان امواج ، تولید و در منطقه پخش کنیم که پارازیت ایجاد کند و دریافت را با مشکل مواجه سازد که کاری کم هزینه، اما کم سود است چون امکان تغییر فرکانس وجود دارد و این روش، پایدار نخواهد بود.

۳٫  ارسال امواج نوری مانند لیزر به ماهواره در گردش که باعث کوری و اختلال در آن شود که این روش هم نیازمند توان بالا و صرف هزینه است و راه هایی برای مقابله با آن وجود دارد.

۴٫ ابداع روش‌های نوین علمی و فنی که هنوز از به ثمر رسیدن آن خبری در دست نیست، مانند ایجاد حفره مغناطیسی برای جذب همه امواج صادره که مشخص نیست موفقیت آمیز باشد و ضرری برای افراد نداشته باشد و دیگر سیستم‎ها را مختل نسازد.

۵٫ ارسال ماهواره‌های سرکوب‎گر برای از کار انداختن ماهواره‎ها که ضمن هزینه بر بودن، جنگ ستارگانی راه خواهد انداخت که سرانجامی جز صرف وقت و هزینه گزاف نخواهد داشت.

۶٫ نفوذ نرم افزاری در سیستم ماهواره و ایجاد اختلال در آن که امری سهل الوصول اما به اندازه مهارت ساخت و ارسال ماهواره است و برای کنترل تعداد بالای ماهواره ها شاید جواب گو نباشد، از طرفی همه استعدادها را صرف دفاع می‌کند.

به هر حال علم وتکنولوژی در حال پیشرفت است و شاید چاره‎ای جز پذیرش آن وجود نداشته باشد مگر آنکه خود این تکنولوژی، نابودگر خود باشد یا اتفاق دیگری بیافتد.

برخورد نرم افزاری با ماهواره:

برای برخورد نرم افزاری با این پدیده نیز روش‌های متعددی دارد:

به خدمت گرفتن ماهواره و تولید محتوای مثبت و ارسال امواج به سراسر دنیا، این روش، گرچه پر زحمت و پر هزینه است اما گریزی از آن نیست اما از طرفی این کار ار انتشار موارد منفی جلوگیری نخواهد کرد.

برخورد منطقی با شبکه های ماهواره ای، ضمن پذیرفتن شرایط ، امکانات و سیاست‌ها سیاست‌های آشکار و پنهان در خصوص استفاده از ماهواره برای رصد این روش و برآورد نتایج آن نیازمند یک مقدمه هستیم که سیاست‌های پنهان و آشکار را بشناسیم، سپس راهکار مناسب ارایه دهیم:

الف: غربی‌‌ها دایره‎ای برای دانش، نظر گرفته‎اند که اجازه بهره‎مندی از آن را به هر کسی نمی‌دهند، مردم جهان تا جایی که مصرف کننده محصولات غربی باشند می‌توانند از بخشی از دانش، بهره ببرند و یا در راستای اهداف اقتصادی و فرهنگی غرب، آن را به کار بگیرند دانش و مهارت ساخت و ارسال ماهواره از جمله این دانش ها است که در دایره خاص قرار دارد.

ب: غربی‌‏ها علی رغم شعارهای رنگارنگ و مردم فریبانه، هیچ گاه بر سر منافع خود معامله نمی‌کنند و هر چیزی را که در راه سود و افزایش سرمایه باشد، تایید و مخالف آن را سرکوب می‌کنند، آنان برای این کار خود از روش‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی استفاده می‌کنند.

ج: شاید در نگاه اول به نظر برسد که ما باید تسلیم ماهواره شویم و بیننده آن باشیم و در مراحل بعدی خود به تولید دست بزنیم و افکارمان را جهانی کنیم اما واقعیت این است که نگاه سرمایه‌داری غرب، چنین اجازه‏‎ای را به هیچ کس نمی‏دهد!

نتیجه می‌گیریم این که برای برخورد منطقی با ماهواره باید این گزاره واقعی را در نظر بگیریم که در بستر تکنولوژی غربی ما هرگز اجازه نخواهیم داشت افکار و عقایدمان را منتشر کنیم.

در واقع فضای اینترنت و ماهواره و دیگر وسایل ارتباط جمعی یک فضای بی طرف نیست که هر گروه به مذاق خود در آن جولان بدهد و مخاطب جذب کند، دنیای غرب اگر احساس کند در این فضا دچار ضعف شده و پیام مخالفانش بلندتر به گوش می‎رسد همه امکانات فنی و علمی را از دور خارج می‌سازد که انسداد شبکه های متعدد ایرانی و یا بعضی از شبکه های خارجی از آن جمله است.

پس باید بدانیم ما در این راه با محدویت‎های بسیاری روبرو هستیم و نباید خوش بینانه به قضایا نگاه کنیم بلکه باید فرض بگیریم سرمایه دار غربی هیچ گاه به نفع ما اقدامی نخواهد کرد.

راه‌های برخورد منطقی با ماهواره:

اکنون باید دید در این شرایط چگونه می‌توان با ماهواره برخورد منطقی داشت، باید همان گونه که در باره سلاح سرد و گرم و دیگر اجناس، قوانینی داریم، نسبت به ماهواره نیز حساس باشیم و برخوردهای قضایی لازم را انجام دهیم، منظور این است که تعریفی وجود داشته باشد که هر کس بداند چنانچه از راه قاچاق و غیر قانونی از آن ابزار استفاده کند جرمی مرتکب شده و اگر به هر دلیل به دادگاه فراخوانده شود باید پاسخگوی این جرم نیز باشد.

بعضی شبکه‌های ماهواره هیچ گاه به نفع جریان حق، برنامه نخواهند داشت و در پی اهداف شیطانی خود خواهند بود اما نمی‎توان از برنامه‎های مفید آن خود را محروم کرد.

پس چه باید کرد؟

در این جا راه‌هایی برخورد با ماهواره در سطح خانواده مطرح می‌‍شود گزینه‎هایی که در این بخش ارایه می‌شود همه تابع یک قانون است و آن این که ” روش برخورد با ماهواره بسیط و تک نیست ” چرا که این مسئله ابعاد گوناگونی دارد.

روش اول:

اگر خانواده شما به هر دلیل منطقی نباید از ماهواره استفاده کند.

شما می‌دانید که امکان کنترل ابزار جدید را چندان که باید ندارید؛ پس وقتی ماهواره را ممنوع می‎کنید، باید به آن پایبند باشید.

همه اعضای خانواده شما باید سخنان منطقی و مقبول شما را درباره فرهنگ، فرصت، انگیزه و اهداف خانوادگی بشنوند و دسته جمعی درباره عدم استفاده از ماهواره تصمیم بگیرند.

پیش از هر پیشامدی، پیشگیری کنید وخانواده را با خود همراه کنید ، این مسئله با اخم و تحکم حل نخواهد شد؛ زیرا آنان بهتر می‌دانند چگونه شما را به اصطلاح دور بزنند و به ظاهر فرزند مطیعی باشند، اگر صلاح نیست که ماهواره داشته باشید پس این مصلحت را به اشتراک بگذارید و فرهنگ اصیل وکامل خود راترویج کنید.

شما باید خلاء ماهواره را جبران کنید و هیچ گاه احساس کمبود نکنید، گمان مبرید که نداشتن ماهواره برای شما عیب و ایرادی است و در مقابل فامیل و دوستان و همکاران، کمبودی دارید، این شما هستید که نشان می‌دهید زندگی را برای دلخوشی دیگران نمی‌خواهید و مصلحت اندیشانه فکر می‌کنید، شما الگوی مناسبی خواهید بود به ویژه وقتی آثار مخرب ماهواره را در دیگر خانواده ها مشاهده می‌کنید.

روش دوم:

نیاز به استفاده از ماهواره باید منطقی و ضروری باشد با جو گرفتگی و چشم وهم چشمی، زندگی دنیایی و آخرتی خود را خراب نکنید، برنامه‎های مخرب وآلوده ماهواره چیزی به نام دین و فرهنگ و حیا باقی نخواهد گذاشت.

هزاران شبهه دینی در انتظار شما است، صدها مسیر منافی عفت در شبکه‎های فاسد برای ارتکاب به گناه با روش های جدید وجود دارد و فرزندان شما پیش از بلوغ شاهد صحنه های شهوت انگیز خواهند بود .

سبک زندگی شما درخطر است، ترویج بی بندوباری، بی حیایی، انواع گناهان جنسی و به ظاهر جذاب، خانواده شما را هدف گرفته‎اند.

اگر تصمیم دارید از ماهواره برای مقاصد کاری یا سرگرمی یا فرهنگی استفاده کنید، حتما به جوانب وپیامدهای آن بیاندیشید  امروزه بسیاری از خانواده ها ، ماهواره دارند و از آن اثر می‎پذیرند، حتی اقشار ضعیف جامعه که اقتصاد مناسبی ندارند، نقل مجلسشان مدهای روز و سال است و پیگیری سریال‌های ماهواره‎ای و خبرهای سیاسی روز!

اگر شما تصمیم گرفته اید با اخذ مجوز قانونی از ماهواره استفاده کنید باید خانواده خود را بیمه کنید، نگذارید استفاده از ماهواره در خانواده، به حالتی خصوصی تبدیل شود به فرزندان بیاموزید که چگونه باید خوب و بد راگزینش کنند.

در همه مراحل، با  فرزندانتان همراه باشید اما بدانید این تربیت عقلانی شماست که همیشه همراه اوست. منظور از همراه بودن با فرزندان ، یک رفتار پلیسی نیست؛ یک رفتار عاطفی است، آن ها نباید نسبت به ماهواره، حرص و کنجکاوی داشته باشند . باید یادبگیرند با این مقوله پیچیده، چگونه کنار بیایند. نباید بگذارید بین نسل‎ها فاصله بیافتد؛ بیشتر در جمع‎های خانوادگی و فامیلی حاضر شوید، حس مشترک ایل و تباری را تقویت کنید، نگذارید ابزار جدید و افراد مجازی جای شما را پر کنند.

درباره آینده با بچه‎ها صحبت کنید و بفهمانید که قرار است خانواده تشکیل بدهند و یاد دهید که آرزوهای بلند مدت اما دست یافتنی داشته باشند.

سرگرمی‌های متنوع فراهم کنید، تحصیلات خود و خانواده را بالا ببرید و تفریحات علمی و هنری و ورزشی برای آنان در نظر بگیرید، بی آنکه بخواهید ازسرتان باز کنید. استعدادها را کشف کنید، اگر پسرتان به نجوم یا ورزش علاقه‎مند است، این خود بهترین انگیزه برای شما است که با همراهی به او بیاموزید چگونه از ماهواره برای رسیدن به علاقه‎های مثبت و آرزوهای مفید، بگیرد.

روش سوم:

شما نیازی به استفاده مستقیم از ماهواره ندارید؛ اما می‌خواهید برخی برنامه های مفید را ببینید، بهتر است این کار را با ابزارهای دیگر انجام دهید،  تهیه سی دی‌های ضبط شده و نگاه کردن به برنامه‌های صدا و سیما و کلوپ‌ها که از این برنامه‌ها بهره جسته‎اند.

مهم این است که متنوع ترین و مفیدترین برنامه‌ها را دراختیار خانواده بگذارید، دیدن برنامه‌های مستند علمی و فیلم‌های آموزنده به پیشنهاد شما پیش از آن که از مسیرهای ناشناخته وارد خانواده بشود، بهترین روش گزینشی برای استفاده هدفمند و کنترل شده از ماهواره است.

شما می‌توانید درباره این گزینه‌ها با اعضای خانواده مشورت کنید، تنها یک خانواده منسجم می‌تواند تصمیم‌های درست بگیرد و مصلحت را رعایت  و خود را ایمن سازد.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان

  • سرباز جنگ نرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی