جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم

این سایت برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است.

جنگ نرم عاملی است که روی ذهن وحرکات و اعتقادات ما تاثیر بسزای دارد.که اگر به آن توجه نشود باعث نابودی یک کشور میشود.


سازوکارهای مختلف، هم می‌توان از اعمال تهدیدات نرم پیشگیری کرد

عصر ایران - یحیی رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور عالی مقام معظم رهبری با انتشار مطلبی در نشریه پنجربه به موضوع "راه های مقابله با جنگ نرم" پرداخت.

رحیم صفوی در این باره نوشته است:

با بهره‌گیری از سازوکارهای مختلف، هم می‌توان از اعمال تهدیدات نرم پیشگیری کرد و هم می‌توان با مداخله‌های مؤثر، دامنه اثرات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن‌ها را کاهش داده و یا از میان برد.

برخی از اصول و روش‌های مقابله عبارتند از:

١- تبدیل جنگ نرم دشمن به فرصتی برای افزایش قدرت نرم

هر ملتی و کشوری دارای منابع قدرت نرم است که شناسایی و تقویت و سازماندهی آن‌ها می‌تواند براساس یک طرح جامع تبدیل به یک فرصت و هجوم به دشمنان طراح جنگ نرم شود.

به عنوان مثال، منابع قدرت نرم در ایران را می‌توانیم «ایدئولوژی اسلامی»، «قدرت نفوذ رهبری»، «حماسه‌آفرینی‌ها» و «درجه بالای وفاداری ملت به حکومت» بدانیم که در راهپیمایی ده‌ها میلیونی در ٢٢ بهمن امسال در سراسر کشور، برای طراحان جنگ نرم

پیامی روشن داشت.

همچنین از منابع قدرت نرم ملت ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- در اختیار داشتن افراد دانشمند، خلاق و باهوش؛

- داشتن تحصیل‌کردگان زیاد؛

- تراز بالای دانایی و نرخ سواد دانشگاهی؛

- اراده و عزم ملی برای پیشرفت و آبادانی کشور؛

- وجود اقشار مختلف با انگیزه و دارای شوق که از روحیه ملی و حماسی برخوردارند.

٢- خلع سلاح روانی اپوزیسیون

اپوزیسیون همواره در پی آن است تا با شعارهای جذاب و وعده بهبود شرایط زندگی، توده مردم را جذب کند.

چنان‌چه نظام حاکم چنین شرایطی را بر شهروندانش فراهم سازد، زمینه جذب مردم توسط اپوزیسیون را از میان برداشته و جنگ روانی دشمن

خنثی می‌شود.

٣- گسترش دامنه و شمول فعالیت‌های فرهنگی و افزایش محصولات فرهنگی تأثیرگذار بر جامعه و جوانان

نبرد فرهنگی را با نبرد فرهنگی می‌شود پاسخ داد.

از سوی دیگر، یکی از عرصه‌های جهاد که امروز همه نخبگان فکری، هنرمندان، روشنفکران و بسیجیان بایستی وارد آن شوند، عرصه جهاد و مقابله با افکار و فرهنگ غلط انحرافی است.

٤- استفاده از دیپلماسی عمومی

یکی از منابع قدرت نرم و نیرومند هر کشوری استفاده از دیپلماسی عمومی در صحنه بین‌المللی است. به همین سبب، اگر دولتی مقتدر از مؤلفه‌ها و عناصر دیپلماسی عمومی به‌درستی و به‌موقع توسط دیپلمات‌های زبده، آگاه به تغییر و تحولات جهانی استفاده کند، قدرت نرم را تقویت کرده و از سوی دیگر بر توانایی خود جهت مقابله با جنگ نرم می‌افزاید. برعکس، اگر در چندین کشور جهان فاقد سفیر باشد، از این ابزار قدرت نرم غفلت ورزیده است.

٥- استفاده از راهبردهای ویژه در مورد اقوام و اقلیت‌ها

اقلیت‌های جامعه اغلب به سبب داشتن احساس نابرابری، مستعد مخالفت‌ورزی علیه نظام حاکم هستند و دشمنان فرامنطقه‌ای یکی از میدان‌های فعالیت خود را در کشورهایی که دارای تنوع قومیت‌هاست، قرار می‌دهند.

اما زمانی‌که نظام مستقر با انجام راهبردهای مناسب در مناطق محروم و دور از مرکز و اختصاص بودجه‌های لازم در قالب طرح‌های توسعه همه‌جانبه خصوصا طرح‌های اشتغال‌زا و به‌کارگیری مدیریت‌های توانمند در این مناطق و با روحیه جهادی و بسیجی مشغول خدمت به مردم شدند، می‌توانند آن احساس را کم کنند یا از میان بردارند.

٦- عملیات روانی متقابل

در مقابله با جنگ نرم نبایستی منفعلانه عمل کرد. عاملان تهدید نرم از انواع تبلیغات، فنون مجاب‌سازی روش‌های نفوذ اجتماعی و عملیات روانی به منزله روش‌های تغییر نگرش‌ها، باورها و ارزش‌های جامعه هدف استفاده می‌کنند. انجام تبلیغات هوشمندانه، سریع با قدرت منطق و اندیشه و احاطه ذهنی بر مخاطبان جنگ نرم می‌تواند یکی از روش‌های مقابله باشد

  • سرباز جنگ نرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی